قتل در آمریکا، ۲۰ برابر کشورهای پیشرفته

ر میان کشورهای توسعه‌یافته، نرخ قتل در آمریکا ۲۰ برابر میانگین کشورهاست، حتی با در نظر گرفتن مکزیک. کشورهایی که تعداد سلاح به نسبت شهروند کمتری دارند، نرخ‌های پایین‌تری از آدمکشی را نشان می‌دهند. براساس یک پژوهش در سال ۲۰۱۳ که نرخ مرگ و میر بر اثر تیراندازی مسلحانه را با میزان کنترل سلاح مقایسه کرده است، به موازات افزایش سخت‌گیری‌ها، تلفات پایین‌ می‌آید.

برای مثال، پس از آنکه اجازه حمل پنهان سلاح در سال ۲۰۰۷ در ایالت میسوری حذف شد، میزان قتل در این ایالت ۱۶ درصد افزایش یافت، در حالی که این نرخ در همین مدت در سایر ایالت‌ها به طور میانگین، ۱۱ درصد کاهش یافت. در مورد دیگر، پس از انکه ایالت فلوریدا قانونی تصویب کرد که بزرگسالانی که نمی‌توانند استفاده ایمن از سلاح را تصمین کنند، باید جریمه شوند، نرخ مرگ و میر در حوادث مرتبط با سلاح گرم در میان کودکان و نوجوانان ۵۱ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، یک دهه پس از آنکه در استرالیا، قانون محدودیت در مالکیت سلاح گرم در سال ۱۹۹۶ و پس از یک رخ دادن یک کشتار وسیع تصویب شد، آدمکشی با سلاح گرم ۵۹ درصد و خودکشی ۶۵ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، اکثریت قابل توجهی از آمریکایی‌ها در خرید سلاح گرم از نظر قانونی آزادند. پرسش مهمی که هر یک از ما باید با توجه به شرایط خود بدان پاسخ دهد، این است که خرید سلاح گرم آیا ما را ایمن‌تر خواهد کرد یا ما و خانواده ما در خطر جدی قرار خواهد داد؟

 تنها ۳ درصد از حوادث تیراندازی توسط شهروندانی که سلاح داشته‌اند، متوقف شده

پژوهشگران دانشگاه هاروارد اثبات کرده‌اند بیشتر ادعاهای صاحبان سلاح مبنی بر کاربرد سلاح برای دفاع از خود، برای ایجاد رعب و وحشت یا تهدید دیگران از طریق شیوه‌های نامطلوب و غیرقانونی بوده است. براساس یک پژوهش در مورد استفاده از سلاح گرم برای دفاع از خود در ایالت فیلادلفیا، قربانیان جنایت‌ها ۵/۲ تا ۵/۴ برابر، بیشتر از میان صاحبان سلاح بوده‌اند تا از میان مردم غیرمسلح. اگرچه مشخص نیست این نتایج تا چه اندازه قابل تعمیم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.