من از اول انقلاب به دنبال حل این تعارض بین فقه اقتصادی و علم اقتصاد بودم

گروه اقتصادی - رجانیوز:  برگزیده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی گفت: من فقیه نیستم و اطلاعاتی در مورد فقه حکومتی ندارم ولی فکر می کنم مشکل از فقه نیست و نیازی نیست که فقه متحول شود، بلکه مشکل از کارشناسان و اقتصاددانان است. ما اقتصاددانان اسلام شناس نیستیم ولی لازم است با مباحث اسلامی آشنا شویم. 

 

به گزارش رجانیوز، مراسم اختتامیه سومین کنگره بین المللی، همراه با اهدای دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی با حضور آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

 

دکتر مسعود درخشان یکی از پژوهشگران  این کنگره بود که در نشست تخصصی کمسیون اقتصاد اسلامی، مقاله خود را تحت عنوان «نظریه تعادل بخش عمومی در اقتصاد اسلامی: بارویکرد حاکمیتی» ارائه کردند.

 

  ادامه مطلب ...

در حاشیه راه اندازی کمپین جدید امریکنوفیل ها برای تخریب حسن رحیم پور ازغدی

شاید خیلی‎ها بصورت روزانه و سالانه در کشور سخنرانی می‎کنند، هفتگی، سلسله وار و .. اما کمتر سخنرانی است که سخنانش اینچنین واکنش برانگیخته باشد، تا حدی که حداقل سالی چند بار موجب شود تا کمپین‎های سازماندهی شده با هزینههای گزاف برای تخریب او شکل بگیرد.

به گزارش رجانیوز، محتوای غنی و زبان تیز و بدون پروای حسن رحیم پور در ایراد سخن، سبب شده است تا از تکفیری‎های شیعه همچون جریان شیرازی تا دوستداران امریکا و امریکنوفیل‎های وطنی هر بار به بهانه‎ای کمپینی علیه او و سخنرانی‎هایش متعهدانه‎اش براه بیاندازند.

اما نکته قابل توجه آنجاست که سبک خاص و محتوای غنی سخنرانی‎های رحیم پور سبب شده تا رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه‎، رسانه ملی و تشکل‎های دانشجویی توصیه کنند تا زمینه استفاده مردم از او و امثال او را بیش از پیش فراهم کنند.

  ادامه مطلب ...

رای جمع کردن به سبک یزید

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به تمدن انسانی اظهار کرد: آیا خوش‌گذرانی با چپاول و برتری منافع را می‌توان تمدن انسانی نامید یا اینکه عده‌ای انسان‌های به هم وابسته، قربانی و فدایی و درصدد خدمت یکدیگر با حفظ عزت و استقلال انسانی را تمدن می‌نامند؟
 
وی با بیان اینکه اگر با بینش وجدانی انسانی بخواهیم نگاه کنیم، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)الگوی انسان زیستی قرآن هستند، افزود: زندگی حضرت علی(ع) و گرسنه‌ماندن این خانواده در شب‌ها بر اثر ضعف اقتصادی نبود بلکه خانواده امیرالمومنین(ع) جزء ثرومندترین خانواده‌های عرب در آن زمان بودند و عایدی باغ‌ها و فدک بسیار بود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان قرآنی، الگوی انسان زیستی است، گفت: یک سوره از قرآن کریم به عنوان الگوی تمدن انسانی در شان این خانواده نازل شده است و اینکه همه چیز خود را این خانواده برای اسیران و یتیمان در راه خدا داده‌اند و حتی برای غذای خود چیزی ندارند و حال آیا این واقعا تمدن‌ساز برای بشر است یا یک سری تجهیزات مدرن؟
 
  ادامه مطلب ...

آموزش کشتار در مدارس عربستان

ه گزارش سرویس دینی جام نیوز،‌دانشگاهها و مدارس دولتی عربستان سعودی، در پایگاههای الکترونیکی خود آماده سازی روحی و بدنی دانش آموزان را از جمله اهداف آموزش معرفی می کنند که این مساله معلمان را واداشته تا این اهداف را در طرح های آموزشی خود برای تدریس لحاظ کنند.

  به رغم درز این اخبار "عیسی الغیث" عضو مجلس شورا و عضو کمیته امور امنیتی مجلس سعودی گفت: بعید است صفحاتی در روشهای آموزشی وزارت آموزش برای انتشار افراطی گری و تحریک طایفه گری وجود داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد "جهاد" در راه خدا در صورتی جایز است که ولی امر برای منافع کشور و مردم دستور آن را صادر کند.


خاطرنشان می شود که گروه های افراطی، تکفیری و تندروی درعراق و سوریه که از حمایت عربستان سعودی نیز برخوردارند، کشتار مردم، سربریدن ها و جنایت های متعدد خود علیه شهروندان عراق و سوریه را "جهاد" می نامند.


روزنامه الوطن تلاش داشت از دو هفته پیش با مبارک العصیمی، سخنگوی وزرات آموزش و پرورش عربستان، در این خصوص گفت وگو کند اما وی تا دو روز پیش یعنی آماده شدن گزارش این روزنامه پاسخی در این خصوص نداد.

گروه های رسمی و غیر رسمی وابسته به وزارت آموزش و پروش عربستان سعودی نیز مسوولیت رساندن دانشجویان دختر و پسر به مرحله "جهاد" و آماده سازی آنان را از مسوولیت های خود دانستند که از دبستان آغاز می شود تا به مرحله دبیرستان برسد.

این گروهها، جهاد را هدف مورد نظر خود در خلال سیاستهای آموزشی قرار دادند. 
افزون بر اداره آموزش و پرورش، دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مدارس دولتی از جمله این گروهها هستند

ایران، قدرتی پرخاشگر و اشغالگر است!/ پیام مهم آمریکا به روسیه

،نشست وین که پنج شنبه و جمعه با تمرکز بر برون رفت از بحران سوریه تشکیل شد در میان اختلاف دولت‌های مختلف، با صدور بیانیه ای 9 ماده‌ای به پایان رسید.

 

 

گرچه نشست وین پایان یافت اما تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه و پایان دادن به جنگی چهار ساله ادامه دارد.

 

 

تلاش‌های دیپلماتیک تنها بخشی از واقعیت سوریه است. اما هنوز جوهر بیانیه وین خشک نشده بود که دولت آمریکا اعلام کرد نیروی ویژه نظامی به شمال سوریه اعزام می‌کند.

 

 

وزرای خارجه امریکا، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی و ایران به عنوان کشورهایی که بیشترین نفوذ را در حل و فصل این بحران دارند در مذاکرات وین شرکت کرده بودند.